وطن خون می گرید ، وحدت ، همدلی وهمگامی فرزندان وطن را چشم به راه است
 اسدالله جعفری اسدالله جعفری

بنام خدا

 

هیچ جا ،وطن آدم نموشه    

 ضرب المثل هزارگی

پیام به همایش آزادی خواهان در کابل

مشهدالرضا-30 عقرب1386

 

 

افغانستان در حساس ترین برهه ی  از تاریخ خود قرار گرفته است .چرا که از طرفی خاک پاک وطن وگلزار شهیدان این مردستان، زیر چکمه های خون آلود استعمار مدرن امریکا، قرار  دارد وهر روز  گلی از گلستان وطن پرپر می شود وابر سیاه ناامنی ووحشت، بر فراز افق وطن خیمه زده و خواب از آهوان سیه چشم وسمین پیکر،انارگونه وماه ابرو،و مادران رنج وگنج، گرفته است. بگونه ی که دیگر دختران لاله رخ وخرمن گیسوی وطن، با دامان پرچین وهزار نقش خود، گلستان وطن را به رقصی وانمی دارند وکوهستان های پرغرور میهن را به مستی بر نمی انگیزند، جوی باران کشور را به ترانه خوانی باز نمی خوانند.بجای آن   هیو لای فقر، دهان باز کرده وملت بزرگ وتاریخ مند ودارای تمدن کهن را به قبرستان مرگ می کشاند ویا او را بر در، موسسه های گداپروری وانسانیت کش استعمار نوین مهمان می کند.

از طرف دیگر هنوز بخشی از فرزندان وطن یاغی وگریز پایند، تفنگ بر شانه های استوار خویش بر گرفته ودر کوهپایه های وطن به خیال خود از مام وطن پاسداری می کنند وناخواسته آب در آسیاب دشمن مشترک می ریزد وبر عمر اشغالگری دشمن خونخوار وطن می افزاید.

از طرف دیگر دشمن نقاب قانون بر چهره دارد ونفاق می کارد وفرزندان میهن را به دست خود فرزندان وطن به خاک وخون می کشاند. که نمونه عینی آن همین حادثه غمبار بغلان بود وجمعی از فرزندان وطن را از ما گرفت وجامه ی ماتم را بر قامت میهن پوشاند.

 

امریکا برای نجات ما به افغانستان نیامده است

 

آری نفاق تا آنجا پیش رفته است که از خانه ی ملت بسان سگ زوزه می کشد  .اگر نفاق نباشد، که با شد که نداند ،این حوادث وامثال آن را امریکا طراحی ورهبری می کند .که با شد و نداند، که امریکا برای نجات ما به افغانستان نیامده است ودر مبارزه با تروریسیم صادق نیست وادعای امریکا مبنی بر مبارزه با قاچاق ومواد مخدر به یک شوخی بیشتر شبیه است تا به حقیقت ، امریکای که از طریق برادر کرزی ومعاونان کرزی قاچاق مواد مخدر را رهبری می کند وبا سران تروریسیم دست دریک کاسه است .

حال در چنین شرایط وهنگامه ی نیروهای مترقی ودموکراتیک بنا دارند در قالب همایش ویا گرد همایی بزرگی برای آرایش قانون مند وقانونمداری،در راستای بر رسی راه های بهتر مبارزه ونجات وطن ،در کابل گرد هم آیند.

د راین رابطه نکات چندی قابل یاد آوری است:

 1 هر عقل سلیمی  نفس این کار را می ستایند وضرورت چنین گرد همایی های  را تأکید می کند . تأيید اصل گرد همایی های این چنین را هیچ منطقی نفی نمی کند  بلکه همه  فرهنگ هاوعقاید، اصل چنین  گرد همایی های را، برای تضارب افکار وجستجو ی راه های نجات ، معقول و محسون می دانند وبا الفاظ وزبان های مخصوص به خود ، منطق گفت وگورا می ستایند وتوصیه می کنند.

 

شرایط فعلی کشور، ایجاب می کند، که همه ی نیرو های فکری کشور راه گفت وگو ومذاکرات بین الا فغانی را در پیش گیرند.

 

2-  شرایط فعلی کشور، ایجاب می کند، که همه ی نیرو های فکری کشور اعم از مذهبی وملی  راه گفت وگو ومذاکرات بین الا فغانی را در پیش گیرند وازگذشته درس وعبرت آموزند .گذشته ا ی که  هیچ کدام از مذهبی ها وملی گرایان ووطن پرستان،  نقش مثبت وسازنده ندارند. وطن پرستان با پناه بردن به دامان ارتش سرخِ  دفن شده در گورستان تاریخ فقط  جوی باران وطن را بدل به  جوی خون کرد  ومذهبی های مجاهد با دست در دست گذاشتن امریکا  تمام افتخار وعزت وطن وجهاد مقدس فرزندان میهن را به حراج گذاشتند ، وطن را رایگان در دامان امریکا ریختند ،و مجاهد دیروز ، سرباز وپیش مرگ  امروز امریکا در برابر فرزند ان غیور وطن  شد  .

3-  نیرو های مترقی وآزادی خواه نباید گذشته  ی خود را به بهانه ی سیاه کاری های مجاهدان، موجه جلوه دهند وهمچنان بر طبل  حقانیت موهوم خود بکوبند ومجاهدان دیروز وهمکاران امروز امریکا  را مسبب اصلی وتمام عیار بد بختی کشور قلم داد کنند.

 درست است که مجاهدان دیروز، باهمه صداقت در جهاد، نتوانست قداست جهاد را حفظ کنند وطن را بعد از برون رفت قوای سرخ،  خادم صادق باشند. بلکه با ندانم کاری های خود، کشور را به ویرانی ونیستی کشاند واشغالگر بد تر از  اشغالگر دیروز را به خانه های گلین ملت آوردند. اگر با آنها دیروز جهاد مقدس کردند، مزدور بی مزد و سراسر ننگ اشغالگر امروز شدند وکشور همچنان در چنگال اشغالگران وطن خون می گرید ، وحدت ، همدلی وهمگامی فرزندان وطن را چشم به راه است.

4 - نیرو های مترقی با هر سلیقه واندیشه ،باید به وحدت وهمکاری وهمگامی معقول  بی اندیشند نه به سروری خود وحذف دوستان  مخالف، واگر بنابر حذف رقبا باشد ودست یافتن بر قدرت وسروری، همان می شود که دیروز شد، وامروز، نه مجاهد در وطن جا وآبرو وعزت ونقش دارد، ونه ملی گرایان ،گذشته ی نیک وتوان باز سازی نقش خود . 

5 - انتخابات آینده افغانستان در راه است .در انتخابات گذشته عوامل بسیاری دست بدست هم داد ونوکری بی ارزش چون کرزی را به قدرت رساند. اما این بار آن عوامل  از میان برداشته شده است وصداقت امریکا در مبارزه با تروریسیم وقاچاق مواد مخدر وایجاد نهاد های مدنی واستقرار امنیت   واز بین بردن فقر وبهسازی زندکی مردم ورشد اقتصاد وبالا بردن قدرت خرید مردم،بر همه روشن شده است وملت با تمام وجود بی عدالتی ها وفساد اداری را حس می کنند وروز بروز بر سیاه روزی مردم افزوده می شود . مجموعه این عوامل،راه را برای پیروزی نیرو های ملی ومذهبی، باز کرده است واگر ملی گرایان ومذهبی ها، بتوانند، با راه کار های علمی وعملی به وحدت  در هدف برسند، نهاد های قانونی آینده در قبضه این ها خواهند بود واگر نه این بار جای کرزی را نوکر خوش  بیان وصاد ق چون خلیل زاد ویا رهبر افغان ملت ویا نوکر ظاهر الصلاح وبی اراده چون حضرت پرو فیسور ربانی خواهند گرفت.

6  - باید از نیرو های مخالف (اعم از ملی گرا ومذهبی) دعوت شود  وبه آنان اجازه داده شود تا نقطه نظرات خود را برای برون رفت کشور از وضعیت فعلی بیان کنند وبا نقطه نظرات این نیروها   آشنا گردند ، تا راه، برای دست یابی به یک  وحدت ملی وخدمت ملی ، هموار گردد وکشور عزیز ما بار دیگر آن عزت از دست رفته را باز یابد انشاءالله

 

jafari1354@walla.com

 

 

 

 

 


November 25th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات